fredag 9 oktober 2009

Uppgift 6

Vi skulle kommentera någon annans blogg och Caroline var den lyckligt lottade som fick min kommentar. ^^

Sagan om den elaka ljudfilen....

Idag var det tänkt att jag skulle ladda upp min ljudfil om skatteverket, fick hjälp av Emelie om hur man skulle göra, men efter många om och men funkar inte skiten iaf eftersom det dels inte går att öppna .aup filen i audacity för den kunde, av nån anledning, inte hitta den längre även fast jag la över den på skrivbordet, så jag kan inte göra om den till mp3 eller .wav vilket försvårar uppgiften en aning.
Den vill helt enkelt inte samarbeta med mig, så tills dess att jag orkar göra om allt *insert sigh* så blir den uppgiften inte färdig.....hoppas det inte gör alltför mycket.

To be continued.........

onsdag 7 oktober 2009

Uppgift 7

Idag så ska jag länka till en sida som jag anser är bra och har med grafisk design att göra, så mitt bidrag blir:

http://www.allgraphicdesign.com/

På den sidan finns allt från tips och tutorials till bloggar och annat roligt. Allt finns på den sidan!

tisdag 29 september 2009

.....

Jahapp då var det dags att uppdatera igen...

Jag vet inte om den här kursen har förändrat min syn på världen direkt, jag är en ganska naturligt observant person så jag lägger märke till saker ändå. Men jag har kanske börjat titta lite mer ingående på vissa bilder och deras komposition med textrader osv. och funderar lätt på hur jag skulle kunna göra det själv, vilka verktyg som används och hur dom hade kunnat göra det bättre.
Självklart har jag lärt mig en hel del av den här kursen också, inte så mycket från föreläsningarna kanske, utan mer från att få sitta själv och jobba med de program som vi ska använda.
Fast en del föreläsningar har varit väldigt intressanta och gett ett bra intryck samt lett vidare till egna funderingar kring ämnet.

Cd-omslag uppgiften var för övrigt en bra idé! Musikälskare som jag är så var det roligt att göra en egen tappning av ett album man gillar.

Nej nu ska jag gå och sova. Skola imorrn!

Hyvää yötä.

onsdag 16 september 2009

Här är då videon, eller ja, bildspelet rättare sagt. Jag hoppas den funkar att spela upp.

För övrigt så verkar inte ljudfilerna för hur man länkar till ljud på bloggen funka...så jag kan inte länka till min ljudfil just nu..

Enjoy...

fredag 11 september 2009

Workshop


Den här veckan har vi haft photoshop och ljud & bild workshops.
Vi blev indelade i olika grupper och fick till uppgift att skapa ett bildspel och lägga till passande musik och göra det hela till en film.
Denna bilden har jag redigerat och är "slutscenen" i våran film/bildspel.

fredag 28 augusti 2009

The Beginning

Moi! (istället för ett tråkigt, ordinärt, svenskt 'hej')

Du har nu kommit till min otroligt exlusiva blogg skapad enbart för att skriva om min tid på Medieteknik A kursen på Södertörns högskola.

Mina förväntningar på denna kurs...ja jag vet inte riktigt men när jag sökte efter kurser i våras och läste kursbeskrivningen till ovan nämnda kurs så tyckte jag att det lät roligt att få lära sig lite mer ingående om hur man kan använda internet och alla dess sidofunktioner, men också mer om bild och videoredigering osv.
Jag hoppas att jag vid kursens slut har lärt mig mer om hur allt funkar och att jag kan ta med mig kunskapen och använda den senare i livet. Så ja, mina förväntningar är ganska standard tror jag, att det ska bli roligt och lärorikt.

Detta var mitt första inlägg, och även den första uppgiften. AVKLARAD! *pustar ut*
Denna blogg kommer uppdateras en gång i veckan.

Läses på egen risk...